A hideg aszfaltozás legnagyobb előnye, hogy gyors, és bámikor kivitelezhető. Ez a technológia kisebb kátyúk esetében használatos. Nagy felületeken nem javasolt, mivel nem tudja azt a szilárdságot nyújtani, mint akár a mart aszfaltozás, vagy a meleg aszfaltozás, és ráadásul drága is lenne, mert az előre bekevert zsákos hideg aszfalt fajlagosan a legdrágább aszfalt anyag.
Hideg aszfaltozás leginkább télen használatos, akkor, ha valamilyen úthibát gyorsan javítani kell (hogy ne döccenjen a targonca, síkban tudjon beállni a platós kocsi stb). Télen azért választják hibajavításara a hideg aszfaltozást, mert meleg aszfaltot nem lehet az aszfaltkeverő üzemből a helyszínre szállítani, mert út közben kihűlne.
Hibajavításhoz átmenetileg jó megoldás lehet a hideg aszfalt, de amikor az időjárás engedi, érdemes tartósabb meleg aszfalttal kiváltani.
A hideg aszfaltozáshoz is szükiség van tömörítő gépekre, lapvibrátorra, vagy akár kisebb úthengerre, így eszközigénye nem feltétlen kisebb a meleg aszfaltozásénál.